Bilbasen Forum

A B

A B
bruger siden
07-08-2006

17-08-2006 kl. 15:45

Det finnes noen bilforhandler som sælger biler der har vært FDM testet. Og andre som måske er med for at man tester dem hos FDM.

Når man køber en fdm testet bil hos en forhandler. En bil forhandler selv har fdm testet. Denne bil kan stadigvæk ha feil og man har ingen krav eller garanti for at alle feil har blitt rettet. Da man ejer ikke testen.

Når man selv bestiller tid hos fdm og kører bilen til test, så får man en liste med de feil som forhandleren må ordne. Men for at dette skal kunne la seg gjøre så skal forhandleren signere den tillæg til slutseddel fra FDM, hvor det står blant annet:

Sælgeren er indforstået med gratis å reparer samtlige de med "0" angivne feil, som konstateres ved en Brugtbiltest på et FDM testcenter.

Spørsmålet er: Hvor mange av jer i københaven har fått en Forhandler til å signere dette? Jeg har kontaktet 2 forhandlerer og ingen av dem var med på det.
Den første krevde at bilen skulle testet før køb. Det vil si at hvis man skulle vente to uger for testen så gad han ikke vente. Og den annen lavde selv FDM testen, hvor man ingen garanti har, ifølge FDM juristene.

Hvis det er noen her der har uden problemer fått sådan kontrakt eller sluttseddel signert av en forhandler please skriv hva for forhandler, da jeg må købe en bil helst i dag, og nei, jeg går ikke så meget opp i hva for bil. Så lenge den kører, er sikker har litt power, koster under 130 tusind, har kørt under 100 tusind, ikke er fra før år 2000, har minst 4 dører, ikke er så stor, ikke under 1,6 l.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg