Bilbasen Forum
En billig kvalitetsbil - fra Tyskland.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
06-11-2013 kl. 20:08
http://bilmagasinet.dk/article/178445-nu-er-minibilerne-under-100000-kr?utm_source=bilmagasinet.dk&utm_medium=rss
Og nej: jeg har ikke en parallelimporteret en af slagsen, jeg skal have solgt! Jeg synes bare det er billigt!
H P
bruger siden
06-01-2004
06-11-2013 kl. 20:47
Og bare vent, der kommer flere til den pris, priskrigen har længe raset i mikroklassen nu kommer turen til miniklassen.
Om et eller to år, så er startprisen i klassen 99.995,-
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
06-11-2013 kl. 20:50
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Enig.
Og bare vent, der kommer flere til den pris, priskrigen har længe raset i mikroklassen nu kommer turen til miniklassen.
Om et eller to år, så er startprisen i klassen 99.995,-
Jeg håber, du får ret :-)
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
06-11-2013 kl. 20:52
Peter Sørensen
bruger siden
03-02-2010
skrev:
Helt enig, det er en stærk startpris for klassen.
Jeg har ingenlunde brug for at køre som Thorkild Thyrring, men lige præcis dén motor er virklelig håbløs - den burde ikke monteres på noget større end en kabine-scooter. Resten af bilen er ganske givet rigtig god.
Kan du uddybe? Jeg har en bil i samme størrelse med 78 hk. Skulle de sidste 13 hk. virkelig betyde så meget?
Uanset hvad, vil jeg gerne give 10.000 kr. mere for en 4 mter lang bil end for en VW UP. (som sikkert er en ganske glimrende bil)
Dette indlæg blev 06-11-2013 20:53 redigeret af dets forfatter.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
06-11-2013 kl. 20:54
Peter Sørensen
bruger siden
03-02-2010
skrev:
...problemet med start/fra-priser er generelt alt det man skal undvære. Inden man har fået sat de basale krydser er prisen reelt en noget anden... :-)
Ja, men jeg mener de fleste forhandlere kan eftermontere en radio til ca 3000 kr - som passer den den aktuelle bil.
Personligt er jeg tilfreds med standartfarver og udstyr.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
06-11-2013 kl. 22:54
Peter Sørensen
bruger siden
03-02-2010
skrev:
Joakim, for eksemplet skyld;
Annonce: Fra 99.990,-
P. Sørensen på Opel.dk:
Corsa Enjoy 5 -dørs (fra 126000), 5- dørs ser jeg som en nødvendighed med børn
Hertil den mest realistiske motor hvis jeg skulle købe; 1,2 85 HK. (man kan altid drømme om 100 hk),
Så er vi allerede på 154.
Hertil valgte jeg aircon 10K og Alufælge til 5 K, samlet pris 170.293 + lev.
Det var så indtil jeg fandt ud af at det var billigere at købe en Cosmo til 164.000 der havde nævnte udstyr :-)
Anyway, fra jeg så annoncen i avisen med de store gule bogstaver til 99.990,-, nåede jeg altså at forære den smilende Opel-mand 65K yderligere - uden at lave yderligere tilvalg - valgte en standard hvid f.eks.
Men OK, men skal da gøre op med sig selv om det er vigtigt at have disse ting eller om den vitterligt bare skal køre så billigt som muligt fra A til B og tilbage til A (uden om C), - det er jo en helt personlig indivuelt vurdering og behovsanalyse...
Det er jo faktisk nogle rigtig gode argumenter, du kommer med. Og jeg skal være den første til at erkende, at jeg ikke har prøvet Corsaen på "egen krop" og derfor ikke kan vide, hvordan den kører.
Jeg ejer selv en Hyundai I20 med 78 hk. og det er faktisk tilstrækkeligt! Om min moter er specielt omdrejningsvillig eller har et godt moment skal være usagt, men den har fire cyl. og det tror jeg betyder en del!
Det er bare mit indtryk, at tyske biler er bedre bygget og er mere konfortable og derfor bildte jeg mig ind, at en Corsa måtte med 65 hk måtte køre nogenlunde lige som min egen. Og jeg er tilfreds:-)
I øvrigt tak for svar! :-)
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
07-11-2013 kl. 11:41
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Corsas nationalitet er lidt svær at fastsætte. Opel er ejet af GM (USA), men har hovedsæde i Tyskland, Corsa er baseret på samme platform som Fiat Punto (Italien) og produceres desuden i Spanien. Jeg ved ikke, hvor de eksemplarer, der lander hos de danske forhandlere, er samlet. Vælger man 1.3 diesel, er det iøvrigt en Fiat motor. ;-)
Bortset fra det, har jeg kørt i versionen med 1.2l motor - og den føltes ikke ligefrem kvik - tværtimod - så jeg tør ikke tænke på, hvordan 1.0 føles. Bortset fra motorkraften (eller manglen på samme) er det en fin lille bil, uden dog at imponere (jeg synes f.eks. en Mazda 2 er mere underholdende, men det er jo smag og behag).
Jeg vidste, at du ville vide det - altså, hvor Corsa produceres :-) Ok, den produceres ikke i Tyskland . men trods alt i et europæisk land, hvor man må formode, at de ansatte arbejder under menneskelige forhold!
Jeg mener en Mazda 2 koster 120.000 kr. Kan det ikke passe?
Om Dacia er en god eller dårlig bil, vil tiden vise, men forløbig har jeg mere tiltro til Corsaen, som ligeledes koster 99.900,-
Der er selvfølgelig Nissan Micra til 106.000 kr, men man kan jo fortsætte - for så er der Hyundai I20 til 115.000 osv.
Personligt ville jeg nemmere kunne vænne mig til beskeden ydelse frem for beskeden størrelse.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
07-11-2013 kl. 14:55
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
skrev:
Jeg vidste, at du ville vide det - altså, hvor Corsa produceres :-) Ok, den produceres ikke i Tyskland . men trods alt i et europæisk land, hvor man må formode, at de ansatte arbejder under menneskelige forhold!
-------------------
I Tyskland er det ellers meget almindeligt med en løn på 50 - 60 DKK pr. time, så tyskerne er nødt til at dobbeltarbejde
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
07-11-2013 kl. 16:29
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
skrev:
Ok, det var ikke meget :-( Men, jeg kender ikke skattetrykket i Tyskland. Umiddelbart lyder det ikke godt! Tror du også de lave lønninger er gældende på bilfabrikkerne?
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-11-2013 kl. 19:50
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
08-11-2013 kl. 16:29
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
:-)
Mjoh - den produceres også i Tyskland...
Jeg har ikke lige check på Mazdas priser - jeg sammenlignede blot med Mazda 2, da det er en bil i samme størrelse, og jeg har haft lejlighed til at køre begge.
Opel har desværre ikke det bedste ry i de senere år, men ifht. Dacia'en, ville jeg nok også foretrække Corsa'en - bl.a. pga. den bedre sikkerhed.
Det er lidt en jungle - også ifht. den endelige pris, hvis man vil have lidt mere udstyr eller motorkraft. Generelt er det da interessant, at priserne er kommet så langt ned. Det er tankevækkende, at jeg for et par år siden solgte en - dengang - 5 år gl. Yaris for 117.000kr., hvilket var en fornuftig pris (den havde dog lidt mere motor og bl.a. A/C) - med de mellemliggende prisfald, ville det jo være utænkeligt idag.
Skulle jeg købe bil i denne klasse, ville jeg nok tage Suzuki Splash med i overvejelserne - den starter også lige under 100.000kr.
Kære KS
Jeg troede faktisk, at Opel var kendt for kvalitet. Og kigger jeg på de forskellige Opel-modeller, så ser de faktisk utrolig solide ud (synes jeg).
Hvad er det for kvalitetsproblemer, de nyere Opel kæmper med?
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
08-11-2013 kl. 16:32
Peter Sørensen
bruger siden
03-02-2010
skrev:
Joakim, for eksemplet skyld;
Annonce: Fra 99.990,-
P. Sørensen på Opel.dk:
Corsa Enjoy 5 -dørs (fra 126000), 5- dørs ser jeg som en nødvendighed med børn
Hertil den mest realistiske motor hvis jeg skulle købe; 1,2 85 HK. (man kan altid drømme om 100 hk),
Så er vi allerede på 154.
Hertil valgte jeg aircon 10K og Alufælge til 5 K, samlet pris 170.293 + lev.
Det var så indtil jeg fandt ud af at det var billigere at købe en Cosmo til 164.000 der havde nævnte udstyr :-)
Anyway, fra jeg så annoncen i avisen med de store gule bogstaver til 99.990,-, nåede jeg altså at forære den smilende Opel-mand 65K yderligere - uden at lave yderligere tilvalg - valgte en standard hvid f.eks.
Men OK, men skal da gøre op med sig selv om det er vigtigt at have disse ting eller om den vitterligt bare skal køre så billigt som muligt fra A til B og tilbage til A (uden om C), - det er jo en helt personlig indivuelt vurdering og behovsanalyse...
Hej Peter
Jeg kendte ikke til Opel Cosmo og har prøvet at søge på Bilbasen. Og der kommer altså flere forskellige Opelmodeller frem, som alle hedder Cosmo.
Hvilken er din og er der en Opel, som kun hedder Cosmo?