Bilbasen Forum
EGR Ventil
Michael Sørensen
bruger siden
06-01-2004
11-11-2012 kl. 22:29
Michael Sørensen
bruger siden
06-01-2004
11-11-2012 kl. 22:36
http://volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=5326
http://volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=7849
Dette indlæg blev 11-11-2012 22:37 redigeret af dets forfatter.
Michael Sørensen
bruger siden
06-01-2004
11-11-2012 kl. 23:39
Kan man bare sprøjte det ind i EGR, lade det virke montere op igen eller skal det "fjernes" med trykluft/varmt vand, har ikke lige et sted hvor jeg kan stå inde og lave dette så, lidt besværligt hvis man skal have det hele afmonteret.
/Mich
Profil slettet
12-11-2012 kl. 07:48
Michael Sørensen skrev:
Nogen der har erfaring med BellADD?http://www.belladd.dk/images/stories/Produktblade/Bell_Add/Bell_Add_EGR_Rens.pdf
Kan man bare sprøjte det ind i EGR, lade det virke montere op igen eller skal det "fjernes" med trykluft/varmt vand, har ikke lige et sted hvor jeg kan stå inde og lave dette så, lidt besværligt hvis man skal have det hele afmonteret.
/Mich
Du sprøjter det direkte ind i EGR-ventilen, men jeg ville nu lade et værksted om dette, hvis man ikke lige har stedet til at ordne det.
Af ren nysgerrighed, hvordan har dit kørselsmønster været siden det er stoppet til?
Mvh C S
www.e-bil.dk
Michael Sørensen
bruger siden
06-01-2004
12-11-2012 kl. 08:03
Profil slettet
12-11-2012 kl. 18:12
Bortset fra det Michael: Har du prøvet den klassiske med en god lang tur på motorvej med 130 i 3-4 gear i 25-30 minutter? Er du heldig presser du temperaturen så langt op, at du får brændt en stor del af partiklerne væk. Ikke at dette løser problemet på længere sigt, da skaden allerede er for stor, men midlertidigt vil du kunne køre noget tid igen før fejlmeldingen opstår.
Er du fra det nordjyske kan jeg anbefale dig at tage kontakt til Landberg i Hjallerup, eller Fredslunds i Ribe - begge steder har stor ekspertise i netop den slags.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Michael Sørensen
bruger siden
06-01-2004
14-11-2012 kl. 19:58
Tak for indputs :-) Jeg har leget mekaniker, og er godt tilfreds en IT fummel finger har skildt EGR rør og veltil ad, af med alle rør og føler (Efter minus pol selvfølgelig var afmonteret) skrab det værste af med siden af en skruetrækker, (kunne ikke få en lille finger ind i røret selv om det havde en diameter på ca. 30 mm, resten var fyldt med sod.) varmede EGR modulet op i varmt vand (ca 70 grader) kom jeg BELL ADD EGR ventil rense skum i :-) Holda op, metallet så ud som kom det fra samle båndet på fabrikken, INTET sod tilbage, kun lidt rimeligt sort skum. Samlede det hele igen og den kører nu helt uden problemer. Nu er jeg jo gået helt amok, nyt luftfilter, brænstoffilter (Sidder foran højrebaghjul på en V70 som min), købt BELL ADD servicerens RØD 2D til indsugningen (Efter Luft masse måleren, giv gas ved 2500 - 3000 RPM, og tryk til den næsten dør gentag et par gange til flasken er tom (220 ml) og kør en LANG tur med omdr på. og for det ikke er nok, BELL ADD Servicerens GUL 3, blandes i olien og bilen skal stå i tomgang i ca. 60 minutter, her efter skal olie og filter skiftes... Så må den da være fit for fight den gamle traktor, og fra nu af så er der BELL ADD diesel ADD i tanken hver gang. Jeg har tænkt på at blænde EGR modulet af med en lille plade på Udstødningssiden så der ikke kommer udstødning luft den vej ind mere, men skal lige finde ud af det med syn mv. har læst mig til at det kan man godt.
/Michael :-)
PS. En glad mand, fikset det hele for under 2200, med nye filtre og olie og rens :-) kun 2 aftner, med volvo slanger fordelt i 3 opvaskebaljer. :-)
Profil slettet
14-11-2012 kl. 20:02
Dog håber jeg ikke du har deponeret vandet og alle kemikalierne i håndvasken, da de er utroligt skadelige, og skal deponeres forsvarligt :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Michael Sørensen
bruger siden
06-01-2004
15-11-2012 kl. 09:28
C S skrev:
Godt at høre folk stadig giver sig i kast med den slags, og ikke bare kører til mekanikeren ;-)
Dog håber jeg ikke du har deponeret vandet og alle kemikalierne i håndvasken, da de er utroligt skadelige, og skal deponeres forsvarligt :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Hej
Nej da, det er fint skyllet igennem i vaske baljer og hældt over i dunke, jeg tænkte faktisk at i gamle dage (Toyota KE70 og AE86 tiden) ville det hele være hældt i kloarken. Sådan er det heldig vis ikke mere :-) Så det bliver afleveret på Silkeborg Genbrugsstation i Them. :-D
/Michael