Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Eftermontering af ESP og TC

Profil slettet

Profil slettet

16-12-2010 kl. 22:37

Hej. Er der nogen der ved, hvad det koster at få eftermonteret ESP og Traction Control? Det drejer sig om en Ford Mondeo 2,0 fra 2004. Specielt her i snevejret er det uhyre nyttigt. Vi har selv en anden og nyere bil med ESP og TC, og det hjælper virkelig meget, når det er glat. Så vidt jeg ved er ESP'en forbundet, eller arbejder sammen med ABS-bremserne, der går ud til hver hjul. På forhånd tak for hjælpen Mvh Mads-Ulrik Kirkebæk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2010 kl. 06:17

Det kan man ikke, da systemet skal være i bilen når den sikkerheds godkendes.

ESC kan være en ulempe i snevejr og hvor vejen er glat, det kan gå så galt at du ikke kan køre i bilen, derfor kan de fleste biler slå det fra.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-12-2010 kl. 10:40

Hvis du vil have ESP mm. så skift bil. Tvivler på at det han eftermonteres og selvom det evt. er muligt vil prisen blive alt for høj i forhold til at skifte bil.

Mht. til ulempe er det korrekt at ved igangsætning på glat vej kan ESP i enkelte tilfælde virke forstyrrende, men dette er primært en teoretisk situation så systemet bør altid være slået til.

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2010 kl. 15:10

Der er ikke noget teori i det, jeg har selv prøvet det ! med ESC tændt kunne bilen slet ikke sætte igang på det glatte underlag.

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

17-12-2010 kl. 16:02

Jeg tror godt at det kan lade sig gøre at montere det. Men det kommer til at koste kassen, så det ikke kan betale sig.

Jeg ville nok også anbefale at købe en anden bil i stedet for.

Jeg har selv haft sådan en Mondeo fra 2004 og den var med TC og ESP. Det er altså en forrygende ting i det glatte føre. Det fungererede upåklageligt.

bruger siden
11-12-2004

17-12-2010 kl. 16:04

der have været noget galt.
Jeg havde absolut ingen problemer med min.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-12-2010 kl. 16:56

Dette indlæg blev 17-12-2010 16:57 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

17-12-2010 kl. 16:57

@Mads
Enten så er det en meget speciel situation ellers er der noget galt med systemet (eller evt. føreren ;-) )
Men måske du kunne forklare præcist hvad situationen er. Har selv biler med ESP der uden problemer sætter i gang på spejlglat underlag etc.

Dette indlæg blev 17-12-2010 16:57 redigeret af dets forfatter.

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

17-12-2010 kl. 22:02

Dette indlæg blev 17-12-2010 22:05 redigeret af dets forfatter.

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

17-12-2010 kl. 22:04

Jeg kører hver dag rundt i Tallinn (meget sne, konstant frost og ingen saltning). Mange steder er der så glat at man skal koncentrer sig for ikke at falde når man går rundt.

Min Avensis klarer dig ufatteligt godt med almindelige vinterdæk med hjælp fra TC/ESP. Har prøvet at slå det fra et par gange, og så skal man virkelig tænke sig om...

Hvordan virker det forresten? Slider man meget på bremserne når TC/ESP hele tiden slår til?

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2010 kl. 07:46

Der er hverken noget galt med bilen som er ret ny eller føreren.

For et par uger siden skulle jeg ud fra vores p-plads og bilen fast godt fast, der var glat og en del sne og is, ESC var tændt og der skete ikke en dut, så slog jeg det fra og så kom jeg fri, derefter slog jeg ESC til igen.

Jeg havde en kollega som havde den nye Mazda 6 tilbage i 2006 og han måtte en dag tage en taxi på arbejde, da hans bil ikke kunne køre i snevejr, da han ikke kunne slå ESC fra på hans bil.

Så det passer altså og der er helt sikkert mange som vil give mig ret.