Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Dyser - Turbotryk. Ford Mondeo 2.0 TDCI, 130 HK., årg. 2002

Gert Skadhede

Gert Skadhede
bruger siden
23-07-2004

23-06-2008 kl. 22:28

Uha, der står meget i dette forum, og med Mondeo, dyser og nødprogram. Og ja, nu gik det så også galt for mig. Efter 35.000 problemfri km. efter køb (km. stand 170.000) - blinkede gløderørslampen pludselig, og bilen gik i nødprogram - svarende til 50 hk. Jeg "googlede" voldsomt, og blev straks klar over at modellen åbenbart har en børnesygdom med dyserne - og at en udskiftning ca. koster kr. 16-20.000 - FØJ. Men dagen efter hos Ford, koblede de computeren på, og kunne heldigvis konstatere at det kun var en dyse, og at den var "faldet" ud af programmeringen. Bilen styresystem blev nulstillet og dysen programmet på ny. Og nu kører den egentlig fint igen - men jeg frygter lidt for Italiens-turen om 3 uger, med campingvogn - et nødprogram i Kassel bakken med vogn på krogen er jo ikke det fedeste. Men lad os nu håbe det holder :-) Det egentlige problem er, at den ikke er ligeså hurtig længere (jeg er sikker på, at den mangler lidt turbotryk). Rykket fra 2.000 omdr. og op, er lidt/noget svagere - og den kan ikke presset længere op, end max. 180 km/t (før fløj den fint lige over 200 km/t). Ford påstår noget sludder om, at den jo lige skal køres til igen, nu hvor elektronikken er nulstillet - men det har jeg lidt svævt ved at tro, idet en spritny bil, vel normalt vil yde meget tæt på 130 hk., fra fabrikken, uden tilkøring ????? Er der nogen af jer, der har erfaring med tilsvarende. Mvh. Gert

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Brohm

Niels Brohm
bruger siden
13-01-2011

01-02-2017 kl. 17:53

ole NIELSEN

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Rolig nu, de kan købes til 1250 kr pr stk i UK, tager 3 dage med posten

Hej Ole. Kan du evt. oplyse mig hvor i UK jeg kan købe dyserne..... Jeg har ramt samme problem som Gert, blot ved km-stand 400.000 ! På forhånd tak. mvh. Niels

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg