Bilbasen Forum
Dårlige erfaringer med Autohuset Vestergaards priser på serviceeftersyn af Renault
Søren Bønløkke Poulsen
bruger siden
05-11-2008
21-01-2010 kl. 23:37
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
22-01-2010 kl. 11:27
inden glorien falder helt ned om halsen, at du alene har frihed til at vælge værksted. Det kan hverken Autohuset Vestergard eller lige påvirke.
Jeg fornemmer din utilfredshed er fejlplaceret , og brok for brokkens skyld. Husk du græder alene, men griner sammen med andre.
Tror det er endnu billigere i syd Frankrig, hvor prisniveauet er anderledes. Prisniveauet hos de autoriserede værksteder er højere, og det skyldes ikke "nybyggeri".
Sluttelig bemærkes at mit indlæg ikke skal betragtes som en flabet provokation men derimod et venligt forsøg på at forklare dig at dit indlæg ikke bidrager med nye informationer.
Sidst rettet: 22/1-10
Søren Bønløkke Poulsen
bruger siden
05-11-2008
22-01-2010 kl. 15:58
Pointen er at prisen på et serviceeftersyn hos Autohuset Vestergaard er mellem 20 og 40% dyre end hos andre AUTORISEREDE Renault forhandlere. Samt at de priser man bliver tilbudt for sin brugte bil er 7 - 10% lavere end de var ved andre AUTORISERDE forhandler. Om det giver sig udslag i at priserne på deres brugte biler er lavere end hos andre skal jeg lade være usagt, men jeg tvivler stærkt herpå!
Det er alene prisen jeg anker på, ikke de kompetencer der er til stede ved Autohuset Vestergaard.
Jeg undskylder hvis jeg har taget munden for fuld ved at antage at debatbrugeren har kunnet overskue min måske lidt for lange indlæg.
Søren Bønløkke Poulsen
bruger siden
05-11-2008
22-01-2010 kl. 16:12
Det må jo betyde der er nogle der ikke indhenter priser fra andre end Autohuset Vestergaard. Måske skyldes det at de sidder på hele forhandlingen og servicedelen af i hvert fald Renault i Trekantsområdet hvor jeg kommer fra!
Indhent priser fra flere forhandler når I skal have jeres bil serviceret, også selvom I har fået blomster da i fik nøglerne til bilen! Det er pointen I det jeg skriver.
I øvrigt tak for de pæne ord Steen.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-01-2010 kl. 16:36
Søren Bønløkke Poulsen
bruger siden
05-11-2008
04-02-2010 kl. 22:12
Eller hvor ligger forklaringen på at priserne er op til 40 % højere ved Autohuset Vestergaard end ved andre autoriserede Renault værksteder!
Er det deres udgifter til:
1) Træning af mekanikere på alle modeller
2) Brug af mærkets computere, programmer og værktøjer
3) Brug af originale reservedele.
4) Opdatere af bilen ifb med service
5) Gratis reparation af kampagner ifb. med service.
… der er 30 – 40 % højere ved Autohuset Vestergaard end ved andre autoriserede Renault værksteder??? Jeg tvivler. Man må da formode standarden er nogenlunde den samme ved autoriserede Renault værksteder.
Jeg arbejder selv i et servicefag, men hvis den virksomhed hvor jeg arbejder tager 40 % mere for en serviceydelse end vore konkurrenter, så ville vor dage hurtigt være talte. Jeg har meget svært ved at forstå argumentationen. Og jeg forstår stadig ikke priserne kan være så forskellige for det samme produkt – Der må da være noget galt med konkurrencen et eller andet sted i branchen.