Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Dårlige erfaringer med Autohuset Vestergaards priser på serviceeftersyn af Renault

Søren Bønløkke Poulsen

Søren Bønløkke Poulsen
bruger siden
05-11-2008

21-01-2010 kl. 23:37

Jeg er ejer af en Renault, og har flere gange indhentet priser på service af denne, også ved Autohuset Vestergaard. Min erfaring er at priserne på service ved Autohuset Vestergaard er 20 - 40% højere end ved f.eks. Sondrup Bilcenter som også er autoriseret Volvo/Renault forhandler. Om det skyldes at Vestergaard har fået ”forbygget” sig i meget flotte ”slotte” i både Kolding og Vejle ved jeg ikke. Det er sikkert dejligt at arbejde i som mekanikker osv., men de skal jo betales, og der er jo kun kunderne til at gøre dette. Det mærkes på priserne. De højere priser er stadig gældende – Jeg har lige før julen 2009 igen indhentet tilbud på service ved Autohuset Vestergaard i Kolding, da jeg i deres reklamer på TV havde set at priserne var sænket med op til 30%! Alligevel er de stadig 20% højere end hos f.eks. Sondrup Bilcenter der er i bl.a. Horsens. Det er trods alt bedre end sidste gang hvor forskellen var hele 40% fra Sondrup Bilcenters pris og op til Autohuset Vestergaards pris. Jeg synes det var helt hen i vejret med ca. 5.000 kr. for et 90.000 km. service ved Autohuset Vestergaard, så jeg fik det lavet ved Sondrup Bilcenter i Horsens til godt 3.100 kr. Det er da en forskel der er til at tage og føle på. Og det er vel at mærke på akkurat de samme ydelser. Priserne er for øvrigt de samme i både Vejle, Kolding og Fredericia hos Autohuset Vestergaard, men der kan spares nogle penge ved at køre lidt. Alternativet til Flensborg i Tyskland. Også hvis man vil handle bil er det min erfaring at man ved at gå til andre forhandler end Autohuset Vestergaard kan få væsentlig mere for sin brugte bil – Hvis det er en ny bil man er på udkig efter er priserne ens på denne, uanset hvor den købes, så det er jo bare at gå der hen hvor man kan få mest for sin ”gamle” brugte bil – Og det er åbenbart ikke ved Autohuset Vestergaard! Det er selvfølgelige en vurdering hvad en brugt bil er værd, men det er da bemærkelsesværdigt at Autohuset Vestergaard ligger 7 - 10% under de andre Renault forhandler (Sondrup Bilcenter og Dahl Pedersen i hhv. Horsens og Skive), svarende til en halv månedsløn efter skat, eller 6.000 til 8.000 kr. lige ned i forret. Konklusion: Indhent ALTID tilbud fra flere forhandler på både service og hvis du skal ud og handle bil. Min erfaring med Autohuset Vestergaard er altså at de ikke er konkurrencedygtige på prisen, og det jeg har fået lavet ved Sondrup Bilcenter har jeg ikke kunnet klage på. God jagt ;-) Sidst rettet: 22/1-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

22-01-2010 kl. 11:27

Kære Søren,

inden glorien falder helt ned om halsen, at du alene har frihed til at vælge værksted. Det kan hverken Autohuset Vestergard eller lige påvirke.

Jeg fornemmer din utilfredshed er fejlplaceret , og brok for brokkens skyld. Husk du græder alene, men griner sammen med andre.

Tror det er endnu billigere i syd Frankrig, hvor prisniveauet er anderledes. Prisniveauet hos de autoriserede værksteder er højere, og det skyldes ikke "nybyggeri".

Sluttelig bemærkes at mit indlæg ikke skal betragtes som en flabet provokation men derimod et venligt forsøg på at forklare dig at dit indlæg ikke bidrager med nye informationer.

Sidst rettet: 22/1-10

Søren Bønløkke Poulsen

Søren Bønløkke Poulsen
bruger siden
05-11-2008

22-01-2010 kl. 15:58

Jeg føler ikke mit indlæg er useriøst. Jeg har redigeret lidt i det, da jeg på kommentarerne kan se at Bilbasens bruger har svært ved at forstå pointen i det jeg skrev i går.

Pointen er at prisen på et serviceeftersyn hos Autohuset Vestergaard er mellem 20 og 40% dyre end hos andre AUTORISEREDE Renault forhandlere. Samt at de priser man bliver tilbudt for sin brugte bil er 7 - 10% lavere end de var ved andre AUTORISERDE forhandler. Om det giver sig udslag i at priserne på deres brugte biler er lavere end hos andre skal jeg lade være usagt, men jeg tvivler stærkt herpå!

Det er alene prisen jeg anker på, ikke de kompetencer der er til stede ved Autohuset Vestergaard.

Jeg undskylder hvis jeg har taget munden for fuld ved at antage at debatbrugeren har kunnet overskue min måske lidt for lange indlæg.

Søren Bønløkke Poulsen

Søren Bønløkke Poulsen
bruger siden
05-11-2008

22-01-2010 kl. 16:12

men jeg kan jo også se du er mere eller mindre professionel Jacob S. (Det er positivt ment). Jeg mener bare det er meget mærkværdigt at man ved Autohuset Vestergaard kan leve i et marked når man, som jeg har oplevet det, kan finde prisforskelle på op til 40% i forhold til andre autoriserede forhandler.

Det må jo betyde der er nogle der ikke indhenter priser fra andre end Autohuset Vestergaard. Måske skyldes det at de sidder på hele forhandlingen og servicedelen af i hvert fald Renault i Trekantsområdet hvor jeg kommer fra!

Indhent priser fra flere forhandler når I skal have jeres bil serviceret, også selvom I har fået blomster da i fik nøglerne til bilen! Det er pointen I det jeg skriver.

I øvrigt tak for de pæne ord Steen.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-01-2010 kl. 16:36

Ha jo de er da tyveknægte, men de skal jo også føde på en masse dårlige medarbejder. Du kan jo servicere bmw til den pris. og nej den sidste idiot er ikke født endnu.....mener de lever jo af at tage ekstrem høje betalinger for service og andet gejl. kender også eksempler hvor man foregiver at have skiftet træk aksler på en renault til en pris af 6 tusind kroner, hvor så træk aksler igen er itu 2 mdr efter.....konklusion er at de aldrig har skiftet dem, men skal for god ordens skyld nævne at det ikke er autohuset vestergård. Men man skal se sig for

Søren Bønløkke Poulsen

Søren Bønløkke Poulsen
bruger siden
05-11-2008

04-02-2010 kl. 22:12

Jeg har kun et spørgsmål - Får mekanikerne ved Autohuset Vestergaard så 30 - 40 % mere i løn end mekanikker ved andre autoriserede Renault værksteder?

Eller hvor ligger forklaringen på at priserne er op til 40 % højere ved Autohuset Vestergaard end ved andre autoriserede Renault værksteder!

Er det deres udgifter til:
1) Træning af mekanikere på alle modeller
2) Brug af mærkets computere, programmer og værktøjer
3) Brug af originale reservedele.
4) Opdatere af bilen ifb med service
5) Gratis reparation af kampagner ifb. med service.

… der er 30 – 40 % højere ved Autohuset Vestergaard end ved andre autoriserede Renault værksteder??? Jeg tvivler. Man må da formode standarden er nogenlunde den samme ved autoriserede Renault værksteder.

Jeg arbejder selv i et servicefag, men hvis den virksomhed hvor jeg arbejder tager 40 % mere for en serviceydelse end vore konkurrenter, så ville vor dage hurtigt være talte. Jeg har meget svært ved at forstå argumentationen. Og jeg forstår stadig ikke priserne kan være så forskellige for det samme produkt – Der må da være noget galt med konkurrencen et eller andet sted i branchen.