Bilbasen Forum
Brugt bil købt - Ingen servicebog
Michelle D.
bruger siden
15-02-2020
17-04-2021 kl. 10:52
Jeg købte en bil sidste sommer, juni 2020 - og den skal derfor til service snart.
Der var min erfaring med biler, på næsten et minimum, dog lavede jeg lidt research inden købet, og sørgrede for den skulle have det den skulle - eftersyn og service.
I slutseddel står der, at ajourført servicebog er fulgt med ved salget, og før salget blev der derudover skrevet i beskeder "årlige service er lige gennemført" - altså skrift på at bilen har været ved service årligt.
Under købet viste sælger os synsbogen - med stempler fra de gennemførte syn. Dog viste de os ikke servicebogen.
Derudover er servicebogen ingen steder at finde, og jeg er sikker på, at den ikke er fulgt med under salget.
Der er dog nu gået 1 år, og sælger svarer desværre ikke, da jeg spurgte om han var klar over hvor den var, eller om jeg kunne få navn på værksted for at se om de havde informationerne...
Hvad kan jeg gøre i denne situation? Jeg står på slutseddel at ajourført servicebog medfølger, dog kan sælger vel arguemntere for at jeg selv har mistet den, da der er gået så længe...
Hvad forslår i, at jeg skal gøre?
Hilsen, en fortabt bilejer
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
17-04-2021 kl. 12:17
Michelle D.
bruger siden
15-02-2020
17-04-2021 kl. 22:08
Jørgen Eriksen
bruger siden
08-03-2006
skrev:
Servicebog er vel elektronisk efterhånden, så bare henvend dig til bilmærke forhandlerens værksted, så kan du få et udprint.
også selvom det ikke er gjort hos forhandleren? men hos den lokale automekaniker
J R
bruger siden
13-12-2013
18-04-2021 kl. 08:20