Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brug for hjælp.

Merete Egerup

Merete Egerup
bruger siden
07-07-2021

20-06-2023 kl. 13:16

Hej med jer
Bagpotten på min skoda fabia skal skiftes. Og jeg er i tvivl om jeg skal vælge at få den skiftet hos Skoda København eller evt. quickpoint. Jeg tænker det er en simpel opgave. Vil det ikke typisk være dyrere på en autoriseret skoda værksted, end et andet sted? De siger, at de ikke kan oplyse en minimumspris, og det kan quickpoint...så det er lidt svært at vurdere.

Håber nogen vil vejlede mig.
Mvh. Merete

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-06-2023 kl. 13:31

Hej Merete.

Et autoiseret værksted er du sikker på at få den originale bagpotte, som typisk også har den længste holbarhed, men det er også typisk den dyreste (ja, det hænger sammen :-) )

Hos et billigt værksted, er det lige omvendt.

Hvis bilen har en del år på bagen, så ville jeg personligt gå med den lavest muligt pris på udskiftning.
Har du tænkt din at have bilen i mange år endnu, så er der gode argumenter for en original udstødning

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Merete Egerup

Merete Egerup
bruger siden
07-07-2021

20-06-2023 kl. 13:43

H P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Hej Merete.

Et autoiseret værksted er du sikker på at få den originale bagpotte, som typisk også har den længste holbarhed, men det er også typisk den dyreste (ja, det hænger sammen :-) )

Hos et billigt værksted, er det lige omvendt.

Hvis bilen har en del år på bagen, så ville jeg personligt gå med den lavest muligt pris på udskiftning.
Har du tænkt din at have bilen i mange år endnu, så er der gode argumenter for en original udstødning

Det er en ældre bil fra 2004. Vi håber den kan klare 2-4 år endnu. Hos Quickpoint viser de en pris på ca. 3.500 kr. Jeg gruer lidt for hvor meget det vil koste hos Skoda, men de har jo ingen priser at sammenligne med.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

20-06-2023 kl. 15:39

Med en bil i den alder ville jeg også gå efter en billig løsning. Men prøv evt. at ringe til et par værksteder, også Skoda.
Du kunne også smide opgaven på www.autobutler.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-06-2023 kl. 20:20

Billigst ville være at skifte den selv, det er ikke så svært.

Du skal have en potte måske et par gummiophæng og noget gungum eller firegum til samlingen. Reservedelsprisen 6-700 kr.

Men det kræver du enten har lift eller dunkraft og båke til at sætte bilen op på,

Det tager ikke en time.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Merete Egerup

Merete Egerup
bruger siden
07-07-2021

22-06-2023 kl. 19:47

Tak for jeres sparring. Jeg fandt et værksted via Autobutler og holdt det til den billige side.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg