Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW værksted - hvor skal jeg servicere min "nye" BMW?

tobias høst

tobias høst
bruger siden
26-03-2011

17-10-2012 kl. 15:21

Hejsa, Jeg har netop erhvervet mig en BMW 320D 163hk fra 2006 Steptronic. Dejlig maskine. Når jeg skal have den til service, hvor vil i så anbefale at jeg kører den hen? Jeg skal også bruge et værksted til akutte ting, såfremt et eller andet springer i luften :) De to ting behøvedes ikke at være det samme sted, men kunne da være rart at man både kunne håndtere de akutte ting og service ét og samme sted !

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

tobias høst

tobias høst
bruger siden
26-03-2011

17-10-2012 kl. 16:35

Ja ok :) Jeg bor i Hasselager 10 km. syd for Aarhus. Men hvis fx et service er halv pris i Flensburg, kører jeg gerne :)

tobias høst

tobias høst
bruger siden
26-03-2011

17-10-2012 kl. 16:38

og tak!

tobias høst

tobias høst
bruger siden
26-03-2011

18-10-2012 kl. 07:59

K K skrev:
Hvis der overhovedet bliver behov for værkstedsbesøg, andet end alm. sliddele - super vogn du har erhvervet dig :-)

Ja det er da planen at den bare skal holde en 3-4 i hvertfald. Men man kan komme langt med god motorolie og ingen kolde start fra morgenstunden :) andre tip, nu vi er i gang?

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2012 kl. 09:21

Hej.

Man finder som regel et godt forum relateret til de enkelte bilmærker.

BMW er ingen undtagelse - se her :

http://bmw5er.dk/forum/index.php?bn=bmw5er_diverse

Under "diverse" er der en værkstedstråd.
Nogle nævner Arne Poulsen i Herning.

Det må du selv dømme ud fra tråden. ...

Jeg skal passe lidt på med at give kredit eller miskredit til værksteder eller forhandlere her på bilbasen - det er , af uransalige årsager, ikke særlig velset og man bliver ofte betragtet som "værende i lommen" på det firma man krediterer.

Omvendt er de "lokale" fora`s ikke blege for at sige tingene som de er.
Jeg er som C4-ejer vant til at bevæge mig på citronik.dk og her bliver en skovl kaldt en skovl og et råd er til for at hjælpe hinanden.

Dette indlæg blev 18-10-2012 09:21 redigeret af dets forfatter.

tobias høst

tobias høst
bruger siden
26-03-2011

18-10-2012 kl. 10:46

Per Rasmussen skrev:
Hej.

Man finder som regel et godt forum relateret til de enkelte bilmærker.

BMW er ingen undtagelse - se her :

http://bmw5er.dk/forum/index.php?bn=bmw5er_diverse

Under "diverse" er der en værkstedstråd.
Nogle nævner Arne Poulsen i Herning.

Det må du selv dømme ud fra tråden. ...

Jeg skal passe lidt på med at give kredit eller miskredit til værksteder eller forhandlere her på bilbasen - det er , af uransalige årsager, ikke særlig velset og man bliver ofte betragtet som "værende i lommen" på det firma man krediterer.

Omvendt er de "lokale" fora`s ikke blege for at sige tingene som de er.
Jeg er som C4-ejer vant til at bevæge mig på citronik.dk og her bliver en skovl kaldt en skovl og et råd er til for at hjælpe hinanden.

Hej Per,

Tak for dit svar! Jeg vil kigge lidt på forumet du henviser til. Har talt med Arne Poulsen og fik god service + er blevet anbefalt dem af en anden. Men jeg er fan af at man bare siger tingene som de er :)

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2012 kl. 08:42

tobias høst skrev:
Ja det er da planen at den bare skal holde en 3-4 i hvertfald. Men man kan komme langt med god motorolie og ingen kolde start fra morgenstunden :) andre tip, nu vi er i gang?

hej tobias først og fremmest tillykke med din bil.

men koldstart om morgenen hvad mener du med det,har du motor varmer på din bil.

eller er det små ture du mener ??-

mvh kenn,c

tobias høst

tobias høst
bruger siden
26-03-2011

20-10-2012 kl. 11:10

Jeg mener bare at en klassiker som tit medfører til at ting går i stykker i en diesel bil er fx at trykke sømmet i bund som det første når man sætter sig ud i bilen om morgenen - not a good idea :)