Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bilprogrammer/blade – har de nogen reel værdi?

Profil slettet

Profil slettet

03-11-2010 kl. 10:49

Bilprogrammer og blade som Top Gear, Det femte gear og bilmagasinet – har de nogen reel værdi for almindelige mennesker? Altså ud over den underholdning der er i at se på drømmebiler? For er det stort set ikke det eneste disse programmer/blade tilbyder? Vi ser en flok bil tossede motorjournalister drøne rundt i biler der koster på den forkerte side af kr. 500.000,- De har det sikkert rigtig sjovt – men jeg har ikke råd til biler i den prisklasse. Hvorfor tester de ikke kun nye biler i prisklassen fra kr. 85.000 til 350.000,- samt tester ældre brugte biler – fortæller om fejl og mangler konstateret gennem årene. Det repræsenterer en reel værdi for mig som bruger. Test af en BMW serie 5 eller en Aston Martin kan jeg ikke bruge til nogen – jeg har ikke råd eller lyst til at bruge mit sparsomme privatbudget på den slags køretøjer. Hvad tænker i? Er disse programmer og magasiner ikke skudt forbi?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

03-11-2010 kl. 10:59

Enig i meget af det du skriver, køber ikke bladene og ser meget sjældent lidt af programmerne af samme årsag.
Men på den anden side er det jo ikke blade/programmer der er skabt som forbrugeroplysning, det er primært underholdning, hvilket der åbenbart er et publikum til, så det er jo fint.
Læser istedet FDMs Motor, hvilket er et udmærket blad, der primært beskæftiger sig med mere "normale" biler, generel oplysning etc.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

03-11-2010 kl. 15:09

Programmer som Topgear lægger jo ikke skjul på, at de i meget højere grad er underholdnng end forbrugeroplysning.
Så jeg ser egentlig ikke et problem her - man skal bare tage det for, hvad det er.

Jeg ser straks et større problem i f.eks. MotorTV, som kører på DK4.
De sælger sig selv som et forbrugerprogram, men er nok nærmere 30 minutters betalt reklame for diverse bilmærker.

Eller hvad med FDM's månedsblad Motor, som forsøger at virke uafhængige, men som tydeligvis har deres klare favoritter, som for enhver pris skal klare sig godt i alle tests.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

03-11-2010 kl. 18:57

Jeg synes at det er godt at der er test´ i Bilmagasinet og Motor af almindelige biler, da det retfærdiggører at man køber bladene. Dog må de meget gerne bruge meget mere energi på at teste dem og skrive om dem. Jeg er frisk på jobbet...
Det er ikke altid jeg får læst de artikler der omhandler den nyeste POrsche eller Ferrari eller noget i den stil. For man ved jo at de kører godt og hurtigt i forhold til alle mulige alm biler.

Jeg synes også at der bliver lagt for lidt vægt på de almindelige biler. Det må der gerne ændres på.

Jeg ser selv gladeligt TopGear og Fifth gear, men kun for underholdningens værdi. For de biler de som regel tester er ikke dem vi ser flest af på de danske veje.