Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Automatisk højdejustering af forlygter (Self-leveling)
Dennis Jensen
bruger siden
20-09-2007
14-12-2019 kl. 09:29
Jeg har fået sænket min bil. Hvorfor er det nødvendingt at justere forlygterne manuelt når der er automatisk justerings system? Jeg er med på at hvis forenden nu er lavere end før, så skal lygterne lyse højere. Men, den foreste level sensor bør vel netop opdage dette og rette lygten på. På samme måde, hvis bagenden er lavere end før skal lygternme justeres ned da den bagerste senser opdager dette.
Jeg kan forstå at en manuel justering er nødvendig hvis man skifter en af sensorene, men fatter ikke hvorfor udskiftning af fjerde (hvor man ikke rører ved sensorer) kræver manuel justering. Det er vel det samme som hvis man kører med campingvogn eller har meget læse på...
Jeg kan forstå at en manuel justering er nødvendig hvis man skifter en af sensorene, men fatter ikke hvorfor udskiftning af fjerde (hvor man ikke rører ved sensorer) kræver manuel justering. Det er vel det samme som hvis man kører med campingvogn eller har meget læse på...
Dennis Jensen
bruger siden
20-09-2007
14-12-2019 kl. 20:11
KS !
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Forlygterne skal pege lidt nedad og samtidig lyse langt nok frem. Når du sænker bilen, peger de godt nok stadig i ned i samme vinkel, men fra et lavere udgangspunkt. De vil derfor ikke længere lyse langt nok frem.
Selvfølgelig! Jeg vil hurtigts muligt få justeret.
Tak for svar :-)
Mvh Dennis