Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A5 Sportback - bagsædesikkerhedssæler ?

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

10-10-2012 kl. 09:06

En bekendt har fået leveret sin fine nye Audi A5 Sportback. Det eneste ikke fine ved den er, at der ikke er sikkerhedssele til midterpladsen bagi, altså er den kun 4-personers. Skal man have den 5. sele er det et helt andet bagsæde, som skal leveres fra fabrikken, og det kan derfor ikke eftermonteres/skiftes uden at bytte hele bilen. Har nogen af Jer købt A5 og blevet informeret om dette vigtige detalje (eller bare været "heldige" og fået leveret det ønskede) ? Det er da OK med to muligheder for bagsæde. Det findes også på andre biler, men så må det da være ekstra vigtigt for sælgeren, som jo skal "behovsafdække", at gøre opmærksom på valget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-10-2012 kl. 09:44

Du har ret; sælgeren skal "behovsafdække", som du skriver, omvende så må køberen da for pokker også sætte sig lidt ind i tingene.

Profil slettet

Profil slettet

10-10-2012 kl. 10:05

Jeg har for få dage siden modtaget min A5 Sportback, og jeg blev oplyst omkring mulighederne for to bagsæder med plads til hhv 2 og 3 personer, og jeg læste mig da også selv til det på nettet, brochurer m/m.

Men jo - sælger burde have oplyst om problemstillingen, men på den anden side har køber også et ansvar - men er det en fair forhandler, så bliver det problem da også løst uden sure miner :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

10-10-2012 kl. 19:32

Ja, jeg ved godt det er lidt fjollet, men kunne nu ikke lade være med at trække på smilebåndet over overskriften med bagsædesikkerhedsSÆLER... jeg kan se det for mig...

Håber du finder en løsning i samarbejde med forhandleren :-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

13-10-2012 kl. 12:07

kim k skrev:
Umiddelbart skal alt stort set tilvælges når man køber en Audi, så det har næsten helt sikkert været oplyst om de flere bagsædetyper i enten brochure eller der hvor krydserne til ekstra udstyr skal sættes..

Mvh. Kim

Det er vist en sandhed med modifikationer.
En Audi A5 er udstyret med meget standartudstyr, f.eks. klimaanlæg, regnsensor,infocenter, varme i forsæder, fartpilot mm.

Man kan så oven i købet tilvælge tdereligere luksus i form af et mere avanceret klimaanlæg med 4 soner, en aktiv fartpilot og vælge mellem et 2 eller 3 personers bagsæde.
Det 2 personers har en meget bedre siddekomfort, men det er ikke udtryk for manglende udstyr.

Om sælger har et ansvar for om kunden har sadt sig ind i hvad han køber, ved jeg ikke, men man kan vel altid spørge hos forhandleren.

Hilsen Lars

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

14-10-2012 kl. 14:36

@ Kim K.
Søer vi jo i grunden enige. Når man køber en bil i den klasse vælger man stort set selv hvordan bilen skal leveres.
4 eller 5 personers er lige så vigtigt som rød eller hvid, sort eller grå.

En A5 er udstyret med det mest basale, men udstyrslisten der kan tilvælges er alenlang, hvilket adskiller sig fra hverdagsbiler, der stort set er ens hvis de har samme bogstav på bagen

hilsen Lars