Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Advarsel mod snyd???

Thomas Nielsen-Grøn

Thomas Nielsen-Grøn
bruger siden
15-11-2004

24-02-2011 kl. 14:45

Jeg har en Ford Mondeo (2004) til salg på Bilbasen og har fået en SMS-henvendelse om at besvare på mail. Det har jeg gjort og fået følgende besked tilbage: Hello, Thank you for the response. My name is frank from United States, But living and working in London, I will be buying the car and i will be paying you by PayPal only.. I want you to know that after i complete the payment, i will contact a private shipping company to come for the pick up/shipping and everything about the papers, documents, transfer of name, ownership and other registration will be handle by the shipping company transport agents, So you don't have any problem about shipping of the car to my address.. Kindly send me your name and PayPal email, telephone number for me to arrange and make the payment. thank you and i await for your email. Regards, Mr Frank Er der andre, der har stødt på lignende svindelnummer? mvh. Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-02-2011 kl. 16:59

Der har flere gange været set noget lignende her på bilbasen...
Spøjst, at en der er bosiddende i England, gider købe en gammel brugt bil i DK, uden at have set den først... Helt klart et svindelnummer..

Jens Clausen

Jens Clausen
bruger siden
08-05-2007

24-02-2011 kl. 18:13

Hej Thomas - og andre.

Jeg har fået samme mail fra moss frank. Jeg har også talt med PayPall og da man ikke kan overføre mere end 10000 usd blev jeg mistænksom.

Jeg har skrevet til ham at bilen er solgt.

Stefan van der Leeden

Stefan van der Leeden
bruger siden
02-02-2006

24-02-2011 kl. 22:36

Jeg har netop prøvet det samme, blot med en campingvogn

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

25-02-2011 kl. 08:45

Man er godt naiv hvis man tror bare 5 sek på disse ting.
Men man er desværre også med til at gøre det værre hvis man returnerer SMS'en eller emailen med en dumsmart bemærkning til ham. Så ser de at folk reagerer.
At ignorede dem er det eneste rigtige råd...

John Christensen

John Christensen
bruger siden
27-05-2006

27-02-2011 kl. 00:43

Jeg har lige oplevet samme fremgangsmåde, men nu fra et nyt navn. Mrs. Ruby eller Sarah Ruby.
Hold jer lang væk fra hendes bud.

Thomas Brandt Madsen

Thomas Brandt Madsen
bruger siden
16-11-2004

28-02-2011 kl. 17:31

Det er en svindler. Helt sikkert.

Fik den samme mail da jeg havde en telefon til salg.

Vh Thomas