Hyundai i30 kom til Danmark i 2007 og har siden haft stor betydning for Hyundais gennembrud på det danske marked. Ved premieren kom den til at stå i skyggen af den teknisk identiske søsterbil fra Sydkorea,
Kia Ceed, der fik prisen som Årets Brugtbil i Danmark i 2011, og som landede hos de danske forhandlere blot et halvt år før Hyundai i30. Men siden 2009 har Hyundai i30 domineret salgsstatistikkerne - langt over Kia Ceed. I 2010 fik den populære sydkoreaner en tiltrængt opdatering, og Hyundai øgede garantien fra 3 til 5 år - vel at mærke uden kilometerbegrænsning. Motorerne deler Hyundai i30 også med søsterbilen. Det vil sige, at man kan vælge mellem 1,4 og 1,6 liters benzinmotorer med henholdsvis 100 og 135 hk. På dieselsiden er udvalget øget til hele tre forskellige versioner: 1,4 CRDi med 90 hk, 1,6 CRDi med 110 hk og et imponerende lavt forbrug på op mod 27 km/l samt en 1,6 CRDi med 128 hk og automatgear. Normalt har Hyundai en høj afskrivning, men i30 er en undtagelse. Brugte Hyundai i30-modeller er nemlig i høj kurs på brugtbilsmarkedet, hvilket for en gangs skyld kan betyde fornuftige priser og minimale værditab, hvis man sælger den videre.