VW Polo er den fjerde mest omsatte brugtbil i Danmark - takket være den velkendte tyske kvalitet, fornuftigt forbrug og gode køreegenskaber. Også de nye VW Polo'er ligger højt på salgslisterne, men en høj pris på de nye modeller sikrer samtidig en meget høj gensalgsværdi på brugtmarkedet. Det betyder, at du må forvente høje priser, hvis du overvejer at anskaffe dig en brugt VW Polo, men da der er altid købere til en Polo, er du som udgangspunkt også sikret en høj pris, hvis du sælger den igen. Polo'ens benzinmotorer er meget slidstærke, mens TDI-motorerne sikrer et meget fornuftigt brændstofforbrug. Dieselmotorerne er dog kendt for at have svage tandremme, så sørg for at få den tjekket jævnligt. De mest populære motorer er 1,4 benzin med 100 hk og VW's velkendte 1,9 TDI ligeledes med 100 hk. 1,4 TDI er også stærk og kører over 20 km/l i praksis. Karrosseriet er galvaniseret og godt rustbeskyttet, og både geearkasse og kobling betegnes som meget slidstærke. Men i synshallerne ses der både tærede bremse- og servorør, så det er et af de punkter, man som Polo-køber skal være opmærksom på. Heldigvis ligger reservedelene til VW Polo i den billige ende af skalaen. I 2006 kom en ny version af den lille populære tysker på markedet under navnet
CrossPolo. Det offroad-inspirerede look og den øgede frihøjde på 15 mm gjorde ikke det store indtryk på de danske bilkøbere, men et højt udstyrsniveau gjorde alligevel den urbane Polo attraktiv for pendlere og børnefamilier. Er man mere til sportslige køreegenskaber, bør man kigge i retning af VW Polo GTI, der med røde bremsekalibre, dobbelt udstødningsrør og 150 hk vækker opsigt i gadebilledet.