Superflot og velkørende Superb 2.0 190hk DSG automatgear! En virkelig elegant og velholdt bil med kræfter som en okse og overskud i trafikken på de originale 19" Koko Design-fælge. Uendeligt meget plads, både i kabinen, på bagsædet og i bagagerummet (660L), og lægger man sæderne ned, og det som at åbne porten til Narnia.
Masser af udstyr (se liste) med svingbart træk, adaptiv fartpilot osv. Der er parkerings-ur med est. 8 års batteri-tid tilbage. Bilen står på rigtig gode og halvandet år gamle helårsdæk (se billede), så du sparer både hjulskift 2 gange årligt, og selvfølgelig omkostningerne til vinterdæk ift. en anden bil.
Bilen er gældfri og har kørt pålideligt i 264.000 km, hvilket stiger dagligt, da den kører mellem Næstved og lufthavnen hver dag (kan besigtiges begge steder).
Den er fuldt serviceret, og blev købt hos forhandler for ca. 2 år siden.
Bilen har et par stenslag, det ene tæt på synsfeltet (men ikke generende og synet med det), og et par vaner, man lige skal kende.
Første ting er, at den ved opstart melder en fejl på en baksensor, som dog stadig virker. Det er bare den besked i starten, som går væk efter et par sekunder, og jeg ved ikke hvorfor den kommer.
Den anden er en sensor ved brændstoftilførslen, som ved en pludselig spidsbelastning (eks. pludseligt vindstød op ad bakke med campingvogn) kan gøre, at bilen giver en fejlmeddelelse og kører videre i nødprogram. Så genstarter man, og så er meldingen væk. Det kan helt undgås ved at sætte den i manuel i de situationer. Det er ufarligt for bilen, og har været sådan siden vi købte den for 60.000 km og 2 år siden. Man kan sikkert bare justere føleren/sensoren. En bil på 8 år har tit vaner, som nogle først opdager efter købet, men som vi hellere vil være helt åbne omkring.
Thule tagbøjler kan tilkøbes for kr. 1.500,-
Bilbasen estimerer markedsprisen til kr. 162.918,- (og den kender ikke til fælgene, som er dyre), men bilen sættes lidt lavere grundet dens små vaner.
Køb den før din nabo!