Nulstil
Køb
Personbil
Porsche
Viser: 2 biler til salg
Sortér:

Porsche 911 GT3 RS

3,8 Coupé 2d

1.250.000 kr. (Uden afgift)

  • 5/2010
  • 58.000 km
  • 7,6 km/l
  • Manuelt gear
  • Benzin
5/2010
58.000 km
7,6 km/l
Her sælges den unikke og eftertragtede Porsche 911 GT3 RS 997-model i helt rigtig farve og udstyrskombination! Dette er den sidste model med håndbygget Hans Mezger motor - faktisk er denne 6-cylindrede boxermotor en downgraded GT1 Le Mans motor (Motoren var med i Porsche's GT1 Lemans vinder fra 90erne)! For kendere den helt rigtige GT3 RS model! 997 modellen er i manges øjne den sidste "ægte" Porsche bl.a. grundet sin hækmotor, sine få elektroniske hjælpemidler og at den KUN produceres med manuelt gear! Denne 997 GT3 RS er produceret i færre eksemplar end fx Ferrari F40 hvilket gør den meget unik og eftertragtet! 997 GT3 RS modellen er desuden bygget hos Porsches motorsport afdeling i Weissach. Denne 450 hk flat six 997 GT3 RS er rendyrket race og giver en analog og autentisk køreoplevelse som man ikke finder i mange andre biler! Af udstyr kan nævnes: Carbon RS skålsæder, Carbon hækspoiler, lexan bagrude, manuelt gear, bi-xenon, Clubsport pakke, letvægts kølerhjelm, alcantara lofthimmel, Clubsport sikkerhedsbur, Schroth Racing Harness H-seler, alcantara GT3 RS sportsrat, aktiv sportsundervogn, sports chrono pakke, navigation m. touch, fuldaut. klima, bluetooth, LED kørelys, 19" RS fælge med centerlock (For: 245/35-19 - Bag: 325/30-19), Porsche sportsbremser, alcantarabeklædt gearknop, brandslukker, indvendige stof dørhåndtag i rød, laptimer, dæktryksovervågning, LED baglygter mm.. Netop denne Porsche er anmeldt af Joachim Stender fra Gran Turismo. Se nedenstående link: https://www.youtube.com/watch?v=q9VVVIvn8Sw Står i privat samling. Pris: 1.250.000,- + moms uden afgift - Spørg for Leasingtilbud. Unik til leasing da denne GT3 RS er en af de få som ikke er momsdød! Info: Når du køber en bil uden moms, betyder det, at du ikke betaler momsen på bilen. Dette kan være en stor fordel, da momsen på en bil kan være en betydelig sum penge.
Silkeborg, Østjylland

Porsche 928

5,0 S4 aut. 3d

349.000 kr.

  • 2/1992
  • 330.000 km
  • 7,8 km/l
  • Automatisk gear
  • Benzin
2/1992
330.000 km
7,8 km/l
For mange er en Porsche indbegrebet af en luftkølet hækmotoriseret sportsvogn. Og det har da også vist sig at være et nærmest udødeligt koncept Ferdinand ”Butzi” Porsche skitserede allerede tilbage i 1964, da han rystede 911’eren ud af ærmet som afløser for 356. Men selv om modellen er sejlivet kunne de gode folk hos Porsche godt selv se, at der på et tidspunkt var brug for ny-tænkning hvis de skulle følge med tiden. Og kunderne efterspurgte ikke bare en nyere model, men også en model der var mere en ægte GT bil end ren sportsvogn. Resultatet blev præsentationen af model 928 i 1978. Ikke nok med at designet var radikalt anderledes end hvad man var vant til fra Porsche, motoren var lige så radikalt placeret i fronten af bilen, og det var virkelig nyt. Motoren i sig selv var også helt ny, nemlig en fabelagtig lækker overkvadratisk 90 graders V8 på 4,5 liter, og så med vandkøling! Vandkøling – i en Porsche – hvad er nu det for noget nymodens hejs!? Og det blev bare ved, for ingeniørerne hos Porsche gav også bilen en transaksel løsning med gearkasse bagtil for optimal vægtfordeling, og et sidenhen ret så berømt baghjulsophæng kaldet Weissach ophæng (med dobbelte bærearme). Alt sammen rene lækkerier for de teknik interesserede, men i virkeligheden blev det gjort for at skabe den perfekte Gran Turismo bil, med perfekte køreegenskaber for lange ture og med høj komfort. Der var fokus på at holde vægten nede, så døre, klapper og skærme blev fremstillet i aluminium. Alt dette var meget fint, men også kostbart, og bilen kostede simpelthen mere end hvad kunderne var villige til at betale, så salget gik ikke som forventet. Ikke desto mindre blev bilen kåret til Årets Bil i Europa i 1978, hvilket alligevel er en flot bedrift for denne type bil i konkurrence med diverse mere fornuftige biler. I 1987 lancerede Porsche det næste udviklingstrin i 928 serien, nemlig model S4 som vi præsenterer her. Bilen fik den kraftigere motor variation på 5 liter med 48 ventiler ydende 320hk. Designet fik sin eneste ret beskedne opdatering i sin levetid, mest synligt på den bagerste hækspoiler der nu stod fri af bagklappen. Fronten blev også gjort mere rund til fordel for højhastigheds kørslen. Denne bil har fra ny været dansk, men levede sit tidlige liv mest i Monaco helt frem til 2019 hvor den kun havde sin oprindelige ejer. Han brød sig ikke om at flyve højt, så han fløj lavt med denne 928 S4 på sine ture mellem Danmark og Monaco. Bilen er født i 1989 men først registreret i 1992. Den seneste og ganske Porsche kyndige ejer har haft bilen helt adskilt for oplakering, og der blev ved samme lejlighed monteret nye bøsninger i undervognen samt øvrige sliddele, hvilket tydeligt mærkes på dens køreegenskaber. Den fremtræder stadigvæk i super flot stand i sin Slate Grey Metallic farve og lyse læderkabine. Dette er bilen for kenderen der vil have en grundigt gennemgået 928 i sidste aftapning, klar til sin næste rejse på tværs af kontinentet. Leveres nysynet og indregistreret med dansk registreringsafgift.
Måløv, København
Side 1 af 1

Relaterede søgninger