Knivskarpt design, sportslige køreegenskaber og lave priser. Det er nogle af de områder, som Peugeot for alvor har lagt vægt på, da de skabte Peugeot 208, som kom på markedet i 2012. Den lille franskmand skal nemlig forsøge at løfte arven efter en af Peugeots mest succesfulde modeller,
Peugeot 206 - og efterfølgeren
Peugeot 207. Peugeot 208 er designmæssigt en del af Peugeots nye stil med LED-lygter, diskret logo og markante linjer både på fronten og på siden af bilen, som gør, at man lægger mærke til den i trafikken. Peugeot 208 er da også kommet godt fra land på det danske marked. Foreløbigt ligger modellen på en fornem fjerdeplads over de mest solgte biler i Danmark i 2013 - blandt andet foran en anden markant franskmand i samme klasse,
Renault Clio. Motorprogrammet udgøres af to benzinmotorer og to dieselmotorer, der alle leverer sund brændstoføkonomi og gode præstationer. På benzin-siden finder du en 1,0-liters motor med 68 hk og et brændsotfforbrug på 23,3 km/l samt en 1,2-liters version med 82 hk og et forbrug på op mod 25 km/l. Peugeots pålidelige dieselmotorerer blev med Peugeot 206 meget udbredte, og på brugtmarkedet finder man også størstedelen af 208-modellerne med dieselmotorer. En 1,4-liters HDi-motor med 68 hk og op til 29,4 km/l er den billigste dieselmotor, mens du med den kraftfulde 1,6-liters HDi'er kan komme helt op på 92 eller 114 effektive hestekræfter, som sikrer et blandet forbrug på mellem 26,3 og 29,4 km/l. Udvalget af brugte modeller er endnu meget begrænset, så der er heller ikke den store konkurrence på priserne på brugte Peugeot 208. Der er dog penge at spare - særligt på ekstraudstyr, hvis du vælger en af de demo-modeller, som i øjeblikket er til salg på brugtbilmarkedet.