Nulstil
Køb
Personbil
Mazda
3
København
Ukendt
Viser: 1 biler til salg
Sortér:
Forhandlerlogo

Mazda 3

2,0 e-SkyActiv-G 150 Homura 5d

239.900 kr.

  • 3/2023
  • 16.932 km
  • 21,6 km/l
  • Manuelt gear
  • Benzin
3/2023
16.932 km
21,6 km/l
2023 Mazda 3 2,0 Skyactiv-G Mild hybrid Homura, 150HK, 5d, 6g Man. gearkasse, kun kørt få kilometer, tilbydes nu til salg i Gentofte. Elegant og økonomisk, denne næsten nye Mazda 3 i Homura-udstyrsversionen kombinerer stil med japansk ingeniørkunst. Denne hatchback-model med en stærk 2,0 liters benzin- og elmotor og mild hybrid teknologi garanterer en dynamisk køreoplevelse samtidig med at den opretholder en imponerende brændstoføkonomi på 21,6 km/l og en lav CO2-udledning på 128 g/km. Med sin moderne metallak og raffinerede interiør, er bilen både indbydende og komfortabel. Køretøjet har en lang række teknologiske features, der bidrager til en sikker og ubesværet kørsel, herunder adaptiv fartpilot og et intuitivt navigationssystem. Udvalgt udstyr inkluderer: - 18" Alufælge - Adaptiv fartpilot - LED forlygter og tågelygter - Head-up display - El-foldbare spejle med varme - Aut. nedblændeligt bakspejl - Apple CarPlay og Android Auto - Bluetooth og DAB radio - Keyless Entry/Go og nøglefri start - Bakkamera og parkeringssensorer for/bag - 2-zoners klimaanlæg - Multifunktionsrat - Navigation - Regnsensor - Sædevarme for - USB stik - Mørktonede ruder bag - Højdejusterbare sæder og rat - Splitbagsæde - Læderrat - Isofix - Skiltegenkendelse - Træthedsregistrering - Vejbaneassistent - Automatisk op-/nedblænding - Partikelfilter Denne Mazda 3 Homura Hatchback står klar til en ny ejer, der værdsætter kvalitet og komfort. Med en årlig ejerafgift på kun 1200 kr. og en tophastighed på 206 km/t, er dette en attraktiv bil til både korte byture og længere rejser. Kontakt os på salg_mesterlodden@krogsgaard-biler.dk for at arrangere en prøvetur eller få flere oplysninger. Bilen kan besigtiges i Gentofte. Gå ikke glip af denne enestående mulighed for at blive ejer af en næsten fabriksny Mazda 3!. Fjernb. c.lås, Parkeringssensor (for), Parkeringssensor (bag), Fartpilot, Kørecomputer, Infocenter, Startspærre, Udv. temp. måler, Regnsensor, Sædevarme, Højdejust. forsæde, Højdejust. førersæde, 4x el-ruder, El-spejle m/varme, El-klapbare sidespejle, El-klapbare sidespejle m. varme, Nøglefri betjening, Elektrisk parkeringsbremse, Bakkamera, Adaptiv fartpilot, Automatisk start/stop, Dæktryksmåler, Multifunktionsrat, Håndfrit til mobil, Bluetooth, DAB radio, Navigation, Musikstreaming via bluetooth, Headup display, Android Auto, Apple CarPlay, Armlæn, Bagagerumsdækken, Kopholder, Stofindtræk, Læderrat, Automatisk lys, Fjernlysassistent, 18" Alufælge, Lane assist, Blindvinkelsassistent
Gentofte, København
Forhandlerlogo
Side 1 af 1

Mazda

Mazda 3 kører formidabelt. Den er sportsligt anlagt, men er stadig komfortabel. Første model afløste Mazda 323 i 2003 og den fulgte den normale Mazda tidsplan med facelift efter tre år og udskiftning efter seks. Faceliftet gav væsentlig bedre støjdæmpning, for den var ikke så god. Anden generation af Mazda 3 overlevede kun i fire år fra 2009 til 2013. I 2013 var den nyeste model med i finalefeltet om at blive Årets Bil i Danmark og den er mindst lige så vellykket som de foregående modeller, og så ser den superfræk ud. I alle generationer fås Mazda 3 kun som fem-dørs hatchback eller firedørs sedan – der er altså ingen stationcar. Benzinmotorerne kører med kæde i stedet for tandrem, så det er en større værkstedsregning, du slipper for. Dieselmotoren, der er sjælden, skal have skiftet tandrem for hver 240.000 km, så det er heldigvis også en sjælden operation. Motorerne tæller en ikke særligt udbredt 1,4 benzin, de mere udbredte 1,6 og 2,0 benzin samt 1,6, 2,0 og 2,2 diesel. Desuden er der fra 2006-2009 en MPS-version med 2,3-liters turbomotor og 260 hk, der kan riste et sæt fordæk hurtigere end du kan sige klip i kørekortet. Mazda 3 skal rustbekyttes, hvis du vil holde den røde pest fra pladerne.

Udstyr

Udstyrsniveauet i første generation hedder Comfort, Touring og Sport med en stigende mængde udstyr. I anden generation er det Go, Advance og Premium – alle med aircondition. I nyeste variant er det Core, Vision og Premium også her har alle aircondition – Vision og Premium fuldautomatisk med to zoner. I en del år var Mazda og Ford tætte samarbejdspartnere, hvilket blandt andet betyder at anden generation kan fås med varme i forruden – en nyttig lille detalje. I en brugt Mazda 3 er der rig mulighed for avanceret sikkerhedsudstyr fra anden generation og frem. Her er blandt andet RVM, der står for Rear Vehicle Monitoring, der overvåger de blinde vinkler med radar – det er desværre ekstraudstyr i en såkaldt Technology-pakke med bi-xenon forlygter med aktivt kurvelys, dæktryksovervågning og sportsinstrumentering - den er værd at kigge efter. Varme i sæderne er standard – det samme er el-ruder og centrallås.

Konkurrenter

Mazda 3 befinder sig i C-segmentet, populært kaldet Golf-klassen. Konkurrenterne er mange, for eksempel Peugeot 308, Toyota Auris, Honda Civic og naturligvis VW Golf.