Ford
Ford Focus har siden lanceringen i 1998 været en populære model over hele verden - og ikke mindst i Danmark. Takket være skarpe køreegenskaber, en rummelig kabine og prisbelønnede motorer har Ford Focus årgang 2005 således opnået titlen Årets Brugtbil i 2009. Og generelt bliver Ford Focus i branchen betegnet som et af de bedste brugtkøb overhovedet. Det gode ry sikrer en meget fornuftig gensalgspris, hvor modellerne med 1,6 benzin- eller 1,6 turbo-dieselmotorerne har det laveste værditab. Rust er endnu ikke et problem, da der er 12 års rustgaranti, men skal du have bilen på værksted af andre årsager, slipper du sandsynligvis relativt billigt. Reservedelene og de generelle driftsomkostninger for Ford Focus ligger absolut i den billige ende af skalaen. Den nyeste generation Focus kom på markedet i 2011, og her blev der tilføjet masser af ny teknologi - blandt andet det semi-automatiske parkeringssystem samt en helt ny 1,0 liters EcoBoost-motor, som både i 2012 og 2013 er blevet hædret med titlen som verdens bedste motor. Når det kommer til sportslige køreegenskaber, har Ford en trumf i ærmet, som hedder Ford Focus ST. Den populære GTI-model imponerer med sin 2,0-liters EcoBoost-motor, der leverer hele 250 hk - og som den eneste GTI kan den fås i en stationcar-version, hvor rummelighed og sportslige køreegenskaber går op i en højere enhed.
Udstyr Ford Focus fås i fem udstyrsniveauer: Trend, Edition, Titanium og de sportslige pakker ST1 og ST2. I basis-versionen er både aircondition, multijusterbart rat, trip-computer med informationer om forbrug, distance og temperaturer, elruder, sædevarme, halogen-forlygter og et avanceret Radio/CD-system med håndfri Bluetooth, USB og AUX. Stiger du i udstyrsniveau får du desuden kromlister, alufælge og LED-baglygter med i pakken, mens ST1 og ST2 giver RECARO-sportssæder, 4-eget læderrat i ST-design, skørter og 18" alufælge.