”Verdens hurtigste stationcar”: Audi RS6 Plus C5 Avant årgang 2004.
Egen import 2012 af nuværende ejer ved km. 98.000.
HIGHLIGHTS:
Udleveringsland: Schweiz
Kilometerstand: kun 176.800
Farve: Daytona grå metallic
Interiør: sæder og dørsider naturlæder sort – himmel med videre alcantara antrasit
Motor: 4,2 L V8 biturbo – 560 Nm – 480 hk – 0-100 4,6 sek. – Top 280 km/t
Første Audi med Audis sportsudstødning med matsorte afgangsrør og ægte V8-lyd
Første Audi begrænset ved 280 km/t.
Første Audi med 19” hjul.
Denne helt særlige Audi RS6 i Plus-udgave, den kun tredje i serien af Audis vanvittige stationcars efter RS2 og den nu mytiske RS4 B5, er evolutionsudgaven af den oprindelige RS6 fra 2002 – og 1 af officielt kun 999 producerede. Der blev dog kun fremstillet ca. 650 eksemplarer (alle kun som Avant), da Audi løb tør for råkarrosserier. Alle er individuelt mærket og indgår i de sidste 6 cifre i stelnummeret sammen med 999. Bilen her er lakeret i Daytona Grau-metal med rudelister og tagrælinger i ægte, børstet aluminium. En kender vil straks kunne genkende en ægte Audi RS på de ligeledes grå sidespejle, som underligt nok er lavet af plastic. Et sted skulle man åbenbart spare… Til gengæld er der antrasit-farvet alcantara på himmel, A-, B- og C-søjler samt de yderste solskæme. Solskærmen i midten lige over det automatisk nedblændelige bakspejl er i mørk plastic. Ja, denne fuldt udstyrede RS’er har 3 styk solskærm inklusiv!
Det meget sjældne naturlæderindtræk i sort med RS- og Recaro-prægning både for og bag er tilvalgt som den dyreste option fra fabrikken sammen med soltaget i glas og det dengang nyeste navigation RNS-E med kun én drejeknap, CD-afspiller og adgang til 2 SD-slots bag den vipbare skærm. For at imødekomme nutidens bekvemmeligheder er CD-boksen i dag frakoblet RNS-E-enheden for at give plads til en bluetooth-enhed, som uden problemer skaber forbindelse til en smartphone. Dette kan dog nemt ændres tilbage til original stand.
Yderligere originalt udstyr:
Skisæk
Cruise control
Bi-xenonlygter
Udstigningslys
RS-aluminiumspedaler
Indstigningslister RS6.
Indlæg dørsider carbon
Motorafdækning carbon
Ambientebelysning i rød
Varme i sæder for og bag
Bose Sound System med subwoofer
Alarmanlæg med kabineovervågning
RS-aluminiumspedaler inklusiv fodstøtte
Manuelle solskærme i bagdøre og bagklap
Elektrisk indstillelige forsæder med lændestøtte
Automatisk nedblænding af bakspejl og sidespejle
Elektrisk indstillelige og klapbare sidespejle med varme og memory.
El-indstilleligt 3-eget RS-sportsrat med paddle shift og perforeret læder inkl. gearvælger
Recaro-kabine med sportssæder for og RS-og Recaro-prægning i sæderyg for og bag.
Køretøjet er serviceret hos Audi i Geneve, Schweiz af første ejer og nuværende penible ejer har løbende vedligeholdt bilen og fået bilen serviceret hos Audi i Flensborg, hvor også blandt andet gearkasse, tandrem, vandpumpe er skiftet. Endvidere er naturlæderet i kabinen professionelt blevet renset og plejet, DRC-undervognen skiftet inklusiv dæmpere og sportsfjedre, hydraulikrørføringer, bremserør, bærearme, diverse bøsninger, forreste bundplade. Senest er alle 19”-fælge blevet glasblæst, lakeret og monteret med 4 nye Michelin Pilot Sport 4S, de to temperaturfølere bagerst i motorrum er skiftet sammen med tandstang/ratstamme pga. slør, nye originale RS-bremseskiver og ditto klodser er monteret, og bilen er 4-hjulsudmålt. Kendere vil vide, hvilke omkostninger her er tilgået, og der er således ingen reparationskø for den kommende kun 3. ejer. Et fremragende stykke tysk automobilhistorie, som både teknisk og optisk skabte nervøse trækninger hos de bedste sportsvognsfabrikanter ved lanceringen i 2004. Bilen har været featured i Grantourismo Cars’ video ”Der er sket noget”.
Leveres nysynet og med fuld, dansk afgift.